Lista


Vad har du för kamera?
Systemen är en Canon eos 550D, Nikolina. Min lilla älskling <3 Sen även två
(varav 1 med krossad display) digitala.
Dessa bilder är tagna med en vanlig digital, de är extremt fina full storlek.
Nyår 09-10.

Vilken var din första kamera?
En silvrig urmodern kamerarulle-digitalkamera, en Olympus trip 500. Fotade slut
på en hel filmrulle under vaktparaden i Sthm när jag var 6 år.
Hur många GB minne har du?
4 + 8 GB.
Hur många externa hårddiskar har du?
1 på 2 TB.
Hur många exponeringar har du tagit?
Ingen aning XD. många!
Fotar du med RAW eller JPEG?
JPEG :/ vill fota i RAW, men det tar ju så himla stor plats så är tveksam...
Vad är roligast att fotografera?
Vackra små, glasklara saker ( tex vattendropparporträtt. Vill fota mer porträtt!!!
Men ingen vill bli fotad:(

Vad är tråkigast att fotografera?
typ... skånska landskap. För det har jag gjort så himla mycket. Och här hemma, inomhus.
Inget nytt! När inspiratonen är i botten. typ samma ljusstakar hela tiden x)
Hur många objektiv har du?
ett. Planerar att köpa ett till. Typ imon.
Drömobjektiv?
Ett riktigt bra macro, tror jag. och ett awesome fisheye!
Vad blir ditt nästa fotorelaterade köp?
Canon 50mm 1,8 II tror jag. Sedan filter. Filterfilterfilter!
Vidvinkel eller zoom objektiv?
olika... beror på tillfället helt enkelt!

BILDBEHANDLING 
Vad har du för photoshop?

Adobe Photoshop Elements. Dock funkar inte det på macen, så här kör jag gimp.
(En gratis version, rekommenderar!)
Vad var det senaste du redigerade?
(Skapade från noll) en ikon och lite texter.
Hur lång tid lägger du ner på en bild?
Inte så lång tid om det bara är vanlig förbättring, någon minut. Om jag kör från
grunden kan det ta flera timmar, då jag bara testar mig fram.
Hur redigerar du en bild?
redigerar exponering, kontrast, kurvor etc, det är det mest basic. 

ÖVRIGT 
Bästa fotominnet?
Solnedgången i Grekland hihi.
Värsta fotominnet?
Kommer inte på något just nu. Finns det något sådant? Känns som att jag lärt mig
något även av alla failade bilder.
Vad var det senaste du fotograferade?
Mina skolböcker..
Vad vill du bli när du blir stor?
Något med media, pr, AD, redigerare,design. Om inte fotograf så iaf frilansa. Stylist,
något med betéendevetenskap, chef, formgivare... I can keep going for ever.
Har du sålt bilder?
Nej. Tänker göra :D till släkten och så.
Vad blir ditt nästa fotouppdrag?
Ingen aning, har exremt fullt upp med annat för tillfället.
Vad vill du utveckla i ditt fotograferande?
Allt! Särskilt att se konst där det inte är självklart.
Vad tycker du är det starkaste i ditt fotograferande?
Ingen aning. Alls.

Kommentarer
Nea

Seeexigaa jag kan ställa upp som seeexii modeeel <3 ;D



Blogg: http://neonnea.blogg.se/
2011-11-15 @ 21:09:57




Kommentera inl�gget h�r!



Namn  
Epost    
Blogg    


Kom ih�g mig?

Trackback